5th grade - V razred


LESSON 1

Hello, PETACI! Pošto smo mi već radili ono što ćete gledati na TV-u, a to je PRESENT SIMPLE glagola, SADAŠNJE PROSTO VREME , koje koristimo da opisujemo naše svakodnevne aktivnosti ( I GET UP at 6 o' clock, she GOES to school every morning ), to je UNIT 2 - IT'S YOUR LIFE ( PAGE 20 ), vi treba da ponovite vežbice koje smo radili i pročitate tekstove koje smo čitali ( iz gramatike pročitajte sve gde piše LANGUAGE FOCUS 1, 2 I ADVERBS OF FREQUENCY.

Znači, treba da ponovite i potvrdan, i negativan oblik i kako postavljamo pitanja. 

Obratite pažnju na glagol HAVE u izrazima koje smo radili : I HAVE GOT a brother /  SHE HAS GOT a big garden - on ne dobija -s.-es, već se menja ovako HAVE-HAS; I HAVEN'T GOT/  SHE HASN'T GOT/ HAVE YOU GOT...?  HAS HE GOT...? - ovako se gradi kad označava nekakvu pripadnost.

Međutim, vaj glagol koristimo i u drugim svakodnevnim izrazima - I HAVE LUNCH, SHE usually HAS DINNER at 5. , HE DOESN'T HAVE a shower in the evening, DO YOU HAVE breakfast at school ?- i ovde koristimo pomoćni glagol DO/DOES/ DON'T/ DOESN'T da gradimo negativan i upitan oblik, kao i kod ostalih glagola.

PRESENT SIMPLE glagola TO BE očekujem da već dobro znate - I AM, YOU ARE, HE IS...I'M NOT, YOU AREN'T, HE ISN'T...ARE YOU, IS HE, ARE THEY and so on...
Sve to zajedno lepo ispisano imate na stranama od 98 - 100.

Za domaći zadatak - page 31. Obavezne vežbice su :

2PUT THE WORDS IN THE CORRECT ORDER - STAVITE REČI U PRAVILAN RASPORED da biste napisali rečenicu.

4. - da popunite tekst sa pravilnim oblicima glagola koji su u zagradi, gde stoji -not go, treba negativan oblik; ne zaboravite da dodate -s, -es, na glagol kad je subjekat he/ she/ it tj. treće lice jednine, to može biti i neko ime - Ana liveS in London.

6WRITE THE WORDS IN THE CORRECT ORDER - DA POSTAVITE REČI U PRAVILAN RASPORED. Ovaj zadatak je vezan za upotrebu PRILOGA ZA UČESTALOST ( ADVERBS OF FREQUENCY ), KOJI IDU UZ PRESENT SIMPLE I GOVORE NAM KOLIKO ČESTO NEŠTO RADIMO. ( to vam je u udžbeniku page 25 gde piše da je njihovo mesto u rečenici sledeće :

a).  IDU ISPRED GLAGOLA -  OFTEN play tennis with my dad. -  ( u ovom slučaju je to PLAY) Ja ČESTO igram tenis sa tatom. ili  She ALWAYS brushes her teeth after breakfast.( ovde je to glagol BRUSH) - Ona UVEK pere zube posle doručka.

b). IDU POSLE GLAGOLA BE ( BITI - ja SAM, ti SI, on JE, mi SMO, vi STE, oni SU...I'M, you'RE, he'S, they'RE...)  I'M NEVER late for school.  - NIKAD ne kasnim u školu.
                                        She IS SOMETIMES very sad.  - Ona je PONEKAD veoma tužna.

Vežbice napišite u wordu i pošaljite tičerki na mejl.
Oni koji žele, mogu da urade za sebe ceo ovaj 1-2 REVIEW. ( vocabulary p.30, language focus p.31.

Evo i ove korisne stranice za present simple, adverbs of frequency, i sve ostalo što vas interesuje ovde možete naći.

   https://www.grammar.cl/Present/Simple.htm

https://www.grammar.cl/Basic/Adverbs_Frequency.htm

https://agendaweb.org/verbs/present_simple-exercises.html

rečnici
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/pupil
 https://onlinerecnik.com/




LESSON 2


Hello, dear pupils! Let's read a little bit, shall we? - ovo mi možete poslati tokom sledeće nedelje.

READING ( čitanje )  A BLOG  ( page 27.  u udžbeniku,  unit 2 )

Pročitajte ovaj blog, piše ga Pako iz Kolumbije. Nadam se da ćete moći i da preslušate  jer stoji zvučnik mali ( cd 1, track 25 ). Kad pronađete nepoznate reči tj. bolje se upoznate sa tekstom   (postavila sam neke linkove na blogu za rečnike), probajte da uradite sledeće vežbice :

2) Odgovorite na ova tri pitanja ( probajte da date cele rečenice - e.g. Paco is eleven years old. i vodite računa o oblicima glagola, zavisno od subjekta, tj. da li dobija -s, ili ne, kao i oglagolu have( on ne dobija -s, već  I have / He has ..)

3) Pronađite ove brojeve u tekstu i napišite šta znače ( What do they mean ? ), tj. na šta se odnose.

4) U tekstu pronađite izraze sa glagolom HAVE ....

5) ...da biste u ovom zadatku, uz date reči, popunili 4 rečenice

6) a ovde ćete se dopisivati with your classmate ( sa drugom iz razreda ) i napisati dijalog, dogovorite se međusobno, jedan od vas treba biti Paco. Ovako nekako da izgleda taj dijalog :

ANA : How many people live in your city, Paco?

PACO :  7 million. How many people live in your city/ village/ town , Ana ?

ANA : 2 thousand . When does school start in your country, Paco ?....

i tako redom...

Da se podsetimo nekih brojki

17 - SEVENTEEN
70 - SEVENTY
100 - A / ONE HUNDRED
548 - FIVE HUNDRED AND FORTY - EIGHT
1000 - A / ONE THOUSAND
4259 - FOUR THOUSAND, TWO HUNDRED AND FIFTY - NINE
6, 000,000 - SIX MILLION

Napišete illi u wordu, pdf'u, google document,  direktno u mejlu, ili čitko i vidljivo u svesci pa fotkajte i pošaljete, možete na vajber, u porukama na FB...kako god..
TAKE CARE & KEEP SAFE
 &HAVE FUN 
& SEE U LATER ALLIGATOR! 



LESSON 3
HELLO, MY 5TH GRADE FRIENDS! I HOPE YOU ARE ALL WELL! SO LET'S DO SOME ENGLISH, SHALL WE?

Evo zadačića, pošaljite do početka sledeće nedelje. Znači,, nastavljamo sa vežbanjem Present Simple, ono što inače i pratite na TV-u, a od vokabulara su to reči vezane za DAILY ROUTINES, to smo već radili u udžbeniku.( unit 2 IT'S YOUR LIFE )


1. evo linka koji ćete kopirati u novom prozoru ( new tab )
 -  https://drive.google.com/open?id=1N2LiZUQ_io2GRaIcve6ipt7_i5Ihaljd
Pročitajte tekst i uradite vežbice

2.  posetite ovaj sajt, https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/daily-routines

odigrajte igru vezanu za DAILY ROUTINES i samo mi pošaljite vaš prvi rezultat ( score ) koji će se pojaviti kad završite. Možete da ga fotkate ili skrinšotujete ( to je kad slikate ekran vašeg računara, raspitajte se kako se to radi, nije teško, malo stariji đaci znaju )











1 коментар:

Пратиоци